Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

 

Minimiorder

Lägsta summa 49 kr.

 

Priser

Moms ingår i priset. (Bokmoms 6%, övrigt 25%).

 

Betalningsalternativ

  • Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
 
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
  • Payson

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

  • Förskottsbetalning

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr . Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga.

(Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Leveranstid

Varorna skickas samma dag eller senast dagen efter det att pengarna finns på vårt konto. Under högsäsong kan det ta längre tid. Om någon vara skulle vara tillfälligt slut i lager kan leveranstiden bli längre, men då får du givetvis ett meddelande om detta.

 

Leveranssätt

  • Postbrev

Vi skickar beställningar som brev med posten.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

  • Hämta själv i butiken

Det går även bra att välja att hämta varorna direkt i butiken ingen fraktkostnad tillkommer.

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. 

 

Reklamation

Produkter du köper har normalt ett (1) års garanti. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Förbrukningsvaror omfattas ej av garantin.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning.
Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Du betalar själv returfrakten och vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Om du specialbeställder produkter som inte ingår i vårt normala sortiment så omfattas dessa ej av ångerrätten.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan.

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).